Motoršport

Motoršport

Tím Peugeot Total dokončil posledný prípravný test, „Dream team“ je pripravený na Dakar 2018

Tím Peugeot Total, ktorý v januári získal tri prvé miesta v Dakare 2017, dokončil siedme a záverečné testy v Maroku a je pripravený na budúci roční tejto najnáročnejšej vytrvalostnej rallye na svete. Rallye Dakar 2018 sa koná od 6. do 20. januára 2018 v Južnej Amerike. Na jej štart sa v novom pretekárskom vozidle Peugeot 3008DKR Maxi postavia posádky v zložení Stéphane Peterhansel/Jean Paul Cottret, Sébastien Loeb/Daniel Elena, Carlos Sainz/Lucas Cruz a Cyril Despres/David Castera.

2017-14-11 Dakar

Na štyri posádky „Dream teamu“ značky Peugeot v januári čaká 10 000 kilometrov na veľmi náročnej trati vedúcej cez Peru, Bolíviu a Argentínu. Na programe je 15 etáp a najrôznejší terén zahŕňajúci piesočné duny, horské andské priesmyky aj púšte, k tomu sa pripoja tiež nástrahy extrémneho počasia. Oficiálnu trať rallye Dakar 2018 organizátori (A. S. O.) otvoria 22. novembra.

Zatiaľ čo zloženie tímu Peugeot Total zostáva pre Dakar 2018 nezmenené, pretekárske vozidlá prešli veľkými zmenami, ktorých cieľom bolo optimalizovať výkonnosť. Technický tím divízie Peugeot Sport zapracoval na tom, aby bol Peugeot 3008DKR Maxi s ohľadom na výzvu, ktorá pred ním stojí, čo najspoľahlivejší. Architektúru vozidla prevzali od sériového SUV Peugeot 3008 zvoleného za „Auto roku 2017“: trojlitrový motor s dvomi turbodúchadlami a pohon 2 kolies. Najviditeľnejšia zmena sa týka rozchodu, ktorý bol pre väčšiu stabilitu rozšírený o 20 cm. Došlo k zlepšeniu odpruženia, aby sa vozidlo jednoduchšie viedlo.

Všetci jazdci aj spolujazdci sa aktívne podieľali na testovacom programe, vďaka ktorému vozidlo Peugeot 3008DKR Maxi tento rok najazdilo v Maroku, Portugalsku a vo Francúzsku viac ako 18 000 kilometrov. Sú si však vedomí, že najnovšie predpisy nehrajú v ich prospech. Minimálna hmotnosť, ktorú musia vozidlá Peugeot spĺňať, sa zvýšila, zatiaľ čo vozidlá konkurentov boli odľahčené a aj v iných oblastiach majú väčšiu voľnosť. Na Dakare však vždy platí, že najväčšou výzvou je povaha samotných pretekov.

Členovia štyroch posádok „Dream teamu“ Peugeot získali, či už v automobiloch alebo na motorkách dovedna 19 celkových a 148 etapových víťazstiev, takže ide o najúspešnejší tím v histórii Dakaru. Aj napriek týmto výsledkom si Peugeot pred 40. ročníkom týchto legendárnych pretekov – a 10. v Južnej Amerike – zachováva veľkú pokoru. Peugeot v nich zvíťazil celkovo šesťkrát: prvý úspech je z roku 1987 vo vozidle Peugeot 205T16 Grand Raid.


News Image - Sebastian Loeb - 12.10.2017

Sébastien Loeb posilní účasť značky Peugeot na MS v rallycrosse (WRX) 2018

Peugeot Sport, ktorý značke Peugeot zaistil titul majstra sveta v rámci tímov z roku 2015 a vicemajstra z roku 2016, posilňuje svoje zapojenie do WRX. V čase, keď sa rallycrossová sezóna 2017 ešte neskončila, Peugeot odhaľuje svoje plány na ďalšie obdobie.

Vízia značky Peugeot, v ktorej hrá Sébastien Loeb hlavnú rolu, dokonale zapadá do stratégie značky Peugeot. Výber vozidla Peugeot 208 na efektné a mediálne príťažlivé majstrovstvá ponúkajúce medzinárodné zviditeľnenie know-how tímu Peugeot Sport je úplne opodstatnený.

Svetové ciele WRX sú v plnom súlade s plánom obchodného rastu značky Peugeot mimo Európy.

Harmonogram majstrovstiev na budúci rok onedlho oznámia. Dnes zahŕňa 12 pretekov na 3 kontinentoch. Peugeot Sport úzko spolupracuje s promotérom IMG na pridaní nových pretekov na zostávajúcich dvoch kontinentoch.

Značka Peugeot, ktorá stála pri zrode majstrovstiev sveta v roku 2014, je pripravená nasledovať vývoj v E-WRX, a to v rámci svojho technologického plánu s cieľom do roku 2023 ponúkať 80 % modelov vo verzii s elektromotorom.

Tímy Peugeot Sport podporí aj Sébastien Loeb, ktorý má o majstrovstvá sveta s čoraz silnejšou konkurenciou, vďaka ktorej je súťaže čoraz náročnejšia, veľký záujem.

Jean-Philippe Imparato, riaditeľ značky Peugeot: „Značka sa hodlá pustiť do novej výzvy, aby podporila vlastný prechod na nový pohon a tiež aby vytvorila jedinečné silné puto s novými zákazníkmi a s novou generáciou. E-WRX tejto stratégii dokonale vyhovuje. V tomto odvážnom dobrodružstve nás podporí aj náš vyslanec Sébastien Loeb. Cieľom v sezóne 2018 bude získať titul. Peugeot Sport preto zintenzívni vyvinuté úsilie a bude sa učiť od spôsobu športového manažmentu, ktorý od roku 2014 zaisťuje rodina Hansenovcov.“

Sébastien Loeb: „Ide o skvelú príležitosť pustiť sa do nového ,elektrizujúceho napínavého dobrodružstva a byť s WRC ešte bližšie k svojim fanúšikom. Veľmi sa teším, až sa s týmto novým športovým odvetvím zoznámim.“


Úspešný víkend v Esteringu pre Timmyho Hansena a pre PEUGEOT 208 WRX

Pri dramatickom víkende Majstrovstiev sveta FIA v rallycrosse v Esteringu v Nemecku sa Timmy Hansen vrátil na stupne víťazov.

Timmy Hansen, pre ktorého trať v Esteringu nebola miestom, kde by sa mu darilo, považoval cestu do Nemecka na 11. kolo pretekov tak trochu za osobnú záležitosť. Pustil sa do boja s nadšením a zvíťazil v kvalifikácii č. 2, čo mu pomohlo zakončiť kvalifikáciu tohto víkendu na treťom mieste. Vo finále pokračoval ziskom druhého miesta a dostal sa tak opäť na stupne víťazov po prvý raz od štvrtých pretekov šampionátu (Mettet, Belgie). Pre PEUGEOT 208 WRX 2017 navyše získal deviate umiestnenie v najlepšej trojici v tejto sezóne.

News Image - Úspešný víkend v Esteringu  - 10.10.2017

Kevin Hansen si na tento víkend tiež stanovil vysoký cieľ – mal jasný úmysel kvalifikovať sa so svojím vozidlom PEUGEOT 208 WRX špecifikácie 2016 do nedeľného finále. Nielenže dosiahol tento cieľ, ale navyše sa v neľútostnom finálovom zápolení objavil na priebežnom druhom mieste. Jeho cestu nahor predčasne zastavila až porucha súčiastky zavesenia.

Na rozdiel od svojich tímových kolegov Sébastien Loeb prežil víkend, na ktorý je lepšie zabudnúť. Vývoj pretekov mu znemožnil využiť všetky možnosti jeho vozidla a Loeb sa nemohol dostať do finále.

Konečné poradie – E STERING (1. októbra)

1. Mattias Ekström (Audi S1)
2. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX)
3. Toomas Heikkinen (Audi S1)
4. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
5. Niclas Grönholm (Ford Fiesta)
6. Kevin Hansen (PEUGEOT 208 WRX)


VOZIDLÁ PEUGEOT 3008DKR V MAROKU

VOZIDLÁ PEUGEOT 3008DKR V MAROKU

Peugeot Sport sa zúčastní na Rally Maroko, ktorá bude od 4. do 10. októbra 2017 prebiehať medzi mestami Fás a Erfud. Tím budú reprezentovať Sébastien Loeb/Daniel Elena a Carlos Sainz/Lucas Cruz s vozidlami Peugeot 3008DKR, ktoré už získali zlato v Rallye Dakar a na Silk Way Rally 2017. Ich účasť podporí obchodnú stratégiu spoločnosti PEUGEOT a všeobecnejšie stratégiu skupiny PSA v Maroku.

Marocká rely hrá kľúčovú rolu pri príprave tímu Peugeot Total na Dakar 2018. Pre dvojicu Sébastien Loeb a Daniel Elena pôjde o ďalšiu skúšku v reálnych pretekárskych podmienkach. Pred niekoľkými týždňami predviedli na Silk Way Rally, kú obdivuhodnú rýchlosť sú schopní dosiahnuť, čo potvrdilo ich rastúcu sebaistotu. Rally Maroko bude tiež znamenať návrat pre španielsky tím Carlos Sainz/Lucas Cruz, ktorý sa po vlaňajšom 2. mieste na tejto rallye bude teraz usilovať o zlato.

Nový Peugeot 3008DKR Maxi má síce za sebou sľubnú účasť na Silk Way Rally, kde predviedol konkurenčný potenciál svojich technických inovácií, je však príliš široký na to, aby sa mohol zúčastniť na Rally Maroko, na ktorej budú platiť pravidlá pre Svetový pohár vo vytrvalostných rallye FIA 2017. Sébastien Loeb a Carlos Sainz budú preto viesť vozidlo Peugeot 3008DKR, ktoré je odvodené od nového SUV PEUGEOT 3008, zvoleného za „Auto roka 2017“. Peugeot 3008DKR už dosiahol vynikajúce výsledky, v januári obsadil prvé tri miesta v Dakare a v lete zvíťazil na Silk Way Rally.

Vozidlá Peugeot 3008DKR tímu Peugeot Sport neskrývajú svoje športové ambície a Carlos Tavares, predseda Predstavenstva skupiny PSA, súčasne v júni potvrdil ambiciózne plány spoločnosti Peugeot a skupiny PSA v Afrike a na Strednom východe. Ide o významné trhy, ktoré sú pilierom rastu skupiny. Továreň v marockom meste Kénitra, ktorú uvedú do prevádzky v roku 2019, bude špičkovým výrobným závodom. Marocká rallye sa bude konať v čase uvedenia nového PEUGEOT Pick Upu na trh. Pri tomto modeli sa kladie rovnako ako pri pretekárskych vozidlách tímu Peugeot Sport dôraz na odolnosť a robustnosť.


SÉBASTIEN LOEB DOSIAHOL V LOHÉACU ŠTVRTÉ UMIESTNENIE NA STUPŇOCH VÍŤAZOV PO SEBE

Preteky 9/12

Okruh Lohéac – Francúzsko

1. – 3. septembra

V deviatom kole Majstrovstiev sveta FIA 2017 v rallycrosse pripravili Sébastien Loeb a Timmy Hansen divákom v Lohéacu vo Francúzsku pekný pohľad. Sébastien Loeb zakončil víkend na druhom mieste a PEUGEOT 208 WRX po siedmykrát v tejto sezóne získal umiestnenie na stupňoch víťazov.

Sébastien Loeb dosáhl v Lohéacu čtvrté umístění na stupních vítězů v řadě

Davy divákov v počte takmer 75 000 (v tejto sezóne zatiaľ rekordný počet) sledovali ďalší dôkaz rýchlosti Peugeotu 208 WRX. Po víťazstve v druhej kvalifikácii stál Sébastien Loeb na konci prvého dňa na špici predbežného poradia. Tento deň tiež dosiahol nový rekordný čas na kolo tejto francúzskej trate vďaka pôsobivému času 36,095 s. Skúsený jazdec nezaváhal ani v nedeľu, keď východ Bretónska zalieval vytrvalý dážď, a vo svojom semifinále sa umiestil na druhej priečke; rovnaký výsledok dosiahol potom aj vo finále.

Timmy Hansen vyšiel z kvalifikácie na štvrtom mieste a pohotovo vyhral v druhom semifinále, v ktorom bojovali všetky tri vozidlá PEUGEOT 208 WRX Teamu Peugeot Hansen. Problém s prevodovkou, žiaľ, Timmymu vo finále zabránil získať odmenu za jeho výkony.

Kevin Hansen za volantom svojho vozidla špecifikácie 2016 podal ďalší vycibrený výkon, a to napriek premenlivým podmienkam na trati. Okrem toho, že vo svojej druhej kvalifikačnej rozjazde dorazil prvý, zaistil si v kvalifikácii celkovo jedno šieste miesto a dve siedme miesta a tento sled umiestnení mu poskytol vstupenku na zaradenie po boku jeho tímových kolegov v druhom semifinále.

Zásluhou bodov, ktoré počas francúzskeho víkendu zozbierali Sébastien Loeb a Timmy Hansen, si Team Peugeot Hansen upevnil svoju pozíciu na druhom mieste predbežného poradia tímov, keď sa o 15 bodov vzdialil od svojho najtesnejšieho rivala.

Konečné pořadí - Lohéac (3. září 2017)

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI)
2. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX)
3. Mattias Ekström (Audi S1)
4. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS)
5. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI)
6. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX)

Předběžné pořadí po osmi kolech

Pořadí jezdců

1. Johan Kristoffersson (Volkswagen Polo GTI), 241 bodů
2. Petter Solberg (Volkswagen Polo GTI), 195 bodů
3. Mattias Ekström (Audi S1), 180 bodů
4. Sébastien Loeb (PEUGEOT 208 WRX), 169 bodů
5. Timmy Hansen (PEUGEOT 208 WRX), 155 bodů

6. Andreas Bakkerud (Ford Focus RS), 146 bodů
7. Ken Block (Ford Focus RS), 100 bodů
8. Toomas Heikkinen (Audi S1), 86 bodů
9. Timo Scheider (Ford Fiesta), 85 bodů
10. Kevin Eriksson (Ford Fiesta), 84 bodů

Pořadí týmů

1. Volkswagen PSRX, 436 bodů
2. Team Peugeot Hansen, 324 bodů
3. EKS Audi, 266 bodů
4. Hoonigan Racing Division, 246 bodů
5. MJP Racing Team Austria, 180 bodů
6. STARD, 136 bodů


Motorosport 10.8.2017 - MOTO GP 2017

VEĽKÁ CENA ČESKEJ REPUBLIKY CESTNÝCH MOTOCYKLOV 2017

Cez víkend 4. – 6. augusta 2017 sa konala Veľká cena Českej republiky cestných motocyklov. Fanúšikov motoristického športu neodradilo ani nepriaznivé počasie. Daždivý piatok, tridsaťtristupňové sobotné horúčavy a daždivá nedeľa. Od piatka do nedele sledovalo Veľkú cenu na Masarykovom okruhu v Brne 193 834 divákov. Najviac ich prišlo v nedeľu, keď organizátori napočítali 87 541 návštevníkov. V piatok parkovalo v okolí 4 100 áut, 500 motocyklov, 5 autobusov a 176 karavanov.

Preteky kráľovskej kubatúry vyhral Marc Márquez na motocykli Honda. Náš jazdec Karel Abraham s motocyklom Ducati dorazil na trinástom mieste.

Spoločnosť Total ČR, partner Automotodromu Brno, mala pri okruhu spoločný stánok s firmou Auto Kelly, kde bola prezentovaná značka ELF, ktorá ponúka produkty zamerané na majiteľov motocyklov. Stánok navštívil ambasádor značky Roman Šebrle.

Spoločnosť Total podporuje všetky tímy používajúce palivo – racing fuel ELF a sponzoruje tím Marc VDS v triede Moto2 a MotoGP. Jazdci tímu J. Miller a T. Rabat sa v kráľovskej triede Moto GP umiestnili na 14. a 17. priečke. V triede Moto2 dorazil A. Marquez na druhom mieste a druhý tímový jazdec F. Morbidelli je v celkovom vedení.

Táto akcia určite potešila všetkých priaznivcov vône spáleného benzínu.

Zdroj dát: http://brnensky.denik.cz/

 


TÍM DS PERFORMANCE ÚSPEŠNE ZAKONČIL TOHTOROČNÚ SEZÓNU VO FORMULI E

Jose Maria Lopez z tímu DS Virgin Racing zaistil bronzovú medailu v napínavom finále sezóny formuly E v Montreale. Tímový kolega Sam Bird skončil štvrtý, aby zaistil celkovo štvrté miesto svojmu tímu v Pohár konštruktérov FIA formuly E.

Britský tím zažil svoju najúspešnejšiu sezónu. Dve víťazstvá, šesť umiestnení na stupňoch víťazov, dve pole positions a dvakrát najrýchlejšie zajazdené kolo na pretekoch.

Tím DS Performance úspešne zakončil tohtoročnú sezónu vo formule E

Vedúci tímu Alex Tai povedal: „Moje blahoželanie patrí Josemu za jeho vynikajúci výsledok v posledných pretekoch šampionátu aj za celkovo úspešnú debutovú sezónu. Aj Samovi za úžasný výkon v posledných 12 pretekoch, nehovoriac o jeho dvojnásobnom víťazstve v New Yorku. Samozrejme, tiež celému tímu za jeho neuveriteľné nasadenie. Bez tohto tímu špecializovaných odborníkov a našich partnerov by naše úspechy neboli možné. Tešíme sa na pokračovanie v nadchádzajúcej sezóne.“

Riaditeľ DS Performance Xavier Mestelan Pinon dodal: „Bolo skvelé ukončiť druhú sezónu vo formule E pre náš tím umiestnením na stupňoch víťazov. Počas tejto sezóny tím zvýšil výkon pretekárskeho monopostu DSV-02, ktorý nám umožnil pravidelne bojovať o popredné umiestnenie. Zároveň by som chcel poďakovať celému tímu DS Virgin Racing, spoločnosti Total a našim ďalším partnerom. Táto sezóna bola pre nás prínosom v oblasti technologického vývoja a zvýšenia povedomia o značke DS po celom svete.“

Ďalší ročník Majstrovstiev FIA formuly E 2017/18 sa otvára v Hongkongu 2. decembra 2017 a predsezónne testovanie sa začína 2. októbra vo Valencii.

Konečné umiestnenie jazdcov:
1. Lucas di Grassi, 181 bodov
2. Sébastien Buemi, 157 bodov
3. Felix Rosenqvist, 127 bodov
4. Sam Bird, 122 bodov
5. Jean-Eric Vergne, 117 bodov
6. Nicolas Prost, 93 bodov
7. Nick Heidfeld, 88 bodov
8. Daniel Abt, 67 bodov
9. Jose Maria Lopez, 65 bodov
10. Stephane Sarrazin, 36 bodov

Konečné umiestnenie konštruktérov/tímov:
1. Renault e.dams, 268 bodov
2. ABT Schaeffler Audi Sport, 248 bodov
3. Mahindra Racing, 215 bodov
4. DS Virgin Racing, 190 bodov
5. TECHEETAH, 156 bodov
6. NEXTEV NIO, 59 bodov
7. Andretti Formula E, 34 bodov
8. Faraday Future Dragon Racing, 33 bodov

 


Image - PEUGEOT DKR Maxi

PEUGEOT DKR MAXI PRI SVOJOM DEBUTE VZAL ÚTOKOM VŠETKY STUPNE VÍŤAZOV SILK WAY RALLY 2017

1. etapa – Silk Way Rally 2017

Silk Way Rally je v plnom prúde a Peugeot obsadil prvé tri miesta: Loeb, Peterhansel a Despres v úvodnej 1. etape obsadili prvé, druhé a tretie miesto.

Pre Peugeot DKR Maxi to bol impozantný štart, keď pri svojom súťažnom debute dosiahol víťazstvo.

Komplikovaná a blatistá etapa s 572 km dlhým prejazdom predstavovala náročný štart na začiatku impozantnej dobrodružnej jazdy z Ruska do Číny.

Tri Peugeoty DKR odštartovali v Silk Way Rally a prvý deň uzavreli na prvom, druhom a treťom mieste: zaistili tak, že „tím snov“ Team Peugeot Total úspešne vstúpil do najdlhšej vytrvalostnej súťaže roka. Napriek mimoriadne blatistým podmienkam, ktoré spôsobili klzkosť trate, všetky tri vozidlá ju prekonali bez šrámov a bez väčších problémov.

Fakty o dni

Najvyššia rýchlosť: 188,7 km/h

Najvyššia teplota: 16 °C

Najnižšia teplota: 11 °C

Bruno Famin, športový riaditeľ Peugeotu

„Najdôležitejšie je, že máme tri vozidlá v cieli etapy a navyše tieto vozidlá obsadili prvé tri miesta. Takže to bol veľmi pozitívny štart rely a nezdá sa, že by jazdci čelili nejakým zvláštnym problémom. Vyhli sa nástrahám, ktoré boli pre trasu charakteristické, aj mechanickým problémom. Hoci šlo o primerane krátku úvodnú etapu, rovnako pri nej bolo treba trochu viac navigácie a mali sme obavy z poveternostných podmienok, lebo tam bolo množstvo blata. Zajtra budú podmienky podľa všetkého rovnako náročné, takže naším cieľom je stavať na tomto výkone a pokračovať.“

Sébastien Loeb

„Etapa sa pre nás vyvíjala výborne a mali sme dobrý čas, bola však náročná: veľmi blatistá, čo spôsobilo klzkosť vozovky, a cesta bola vcelku úzka, čo znamenalo, že dnes nebolo veľkou výhodou mať auto so širokým rozchodom. Na niekoľkých križovatkách bolo treba navigovať, a tak ma Daniel tiež nejakú prácu. Zajtra ideme v čele, čo, samozrejme, nebude jednoduché, ale tak to je a tak sa s tým vyrovnáme.“

Stéphane Peterhansel

„Bola to zábava, pretože šlo o klzkú a celku premenlivú malú etapu: niektoré úseky skutočne pripomínali klzisko a iné úseky boli suché, takže sa na nich dalo ísť rýchlo. Koniec koncov, je to taký druh etapy, kde môžete oveľa viac stratiť než získať. Keď idete naplno, mohli by ste získať niekoľko sekúnd, ale keď urobíte chybu, môžete stratiť minúty. Priľnavosť nebola veľká, ale nič nebezpečné, tak som si to užil.“

Cyril Despres

„Po troch dňoch v Moskve bolo dobré, že sme konečne vyrazili na tento krátky zahrievací úsek. Bolo to náročné, ale snažili sme sa byť opatrní a vyhnúť sa nástrahám stojatej vody. Človek by nerád pokazil prvú etapu! Mali sme iba malý problém so systémom hustenia, čo nás trochu spomalilo, ale nebolo to nič významné.“

Vedeli ste to?

Prvá Silk Way viedla v roku 2009 z Kazane v Rusku do Ašchabadu v Turkménsku a víťazmi sa stali Carlos Sainz a Lucas Cruz zo Španielska, ktorí teraz jazdia pre tím Peugeot Total, ale v aktuálnej Silk Way neštartujú.

A čo ďalej?

Vozidlá zajtra prekonajú vzdialenosť 785 km z Čeboksár do Ufy a meraná rýchlostná skúška bude 157 km dlhá. Pôjde o test pre jazdcov aj pre spolujazdcov, lebo trasa môže byť veľmi úzka a obsahuje niekoľko veľmi rýchlych a točitých častí. V tejto etape bude dôležité nerezať príliš zákruty, sú tam často skryté výmole.

 


MIRO POSPÍCHAL ZVÝŠIL SVOJ NÁSKOK VO FIA CEZ RALLYCROSS 2017

Šieste podujatie seriálu FIA Zone Central European v rallycrosse odštartovalo u našich západných susedov, v českých Sedlčanoch. Miro Pospíchal s vozidlom Volkswagen Polo TDI sa po pretekoch postavil opäť na najvyšší stupienok pre víťazov.

Miro Pospíchal zvýšil svoj náskok vo FIA CEZ Rallycross 2017

Sedlčanská kotlina, medzi motokrármi, autokrosármi, či rallycrossármi obľúbená trať, okolo ktorej sa vždy zíde pekná kopa výborne fandiacich divákov. Práve sem smeroval počas posledného júlového víkendu seriál FIA Zóna strednej Európy v rallycrosse. Samozrejme na štarte nemohol chýbať ani úradujúci víťaz Zóny strednej Európy, Miroslav Pospíchal so svojim tímom. Miro štýlom jazdy štart cieľ počas všetkých kvalifikačných rozjazd a taktiež vo veľkom finále zavŕšil tieto preteky absolútnym víťazstvom.

„Na trať do Sedlčan chodím naozaj rád, je tu totiž neskutočná, doslova domáca, dobrosrdečná atmosféra. Trať je rovnako výborná a na organizátoroch je vidieť, že vedia robiť svoju robotu poriadne. Bodaj by aj nie, veď tunajšia trať tu existuje od roku 1950, čiže takmer sedemdesiat rokov. Už sme tu tento rok jazdili, v rámci štvrtého kola seriálu FIA Zóna strednej Európy. Vtedy sa mi veľmi nedarilo, po prvé som si vylosoval postavenie na štarte ž vzadu, navyše mi vo finále klakla technika. Teraz to bolo úplne iné. Pri losovaní postavenia som mal šťastnú ruku a vylosoval som si prvé miesto. To bolo dobré, keďže sa mi následne podarilo vyhrať všetky rozjazdy a vedel som, že mám na víťazstvo aj vo finále. To sa aj podarilo a ja som si domov odniesol nielen víťazný pohár, ale aj ďalšie body v rámci FIA Zóny strednej Európy. Musím povedať, že ma dosť prekvapili diváci, ktorých tu bolo množstvo už v sobotu pri kvalifikačných rozjazdách. V nedeľu sa ich počet ešte znásobil. Je to super, pred početným obecenstvom sa nám, jazdcom ďaleko lepšie funguje. Rád by som poďakoval všetkým partnerom nášho Pospíchal Teamu, ktorí nám pomáhajú dosiahnuť vytúžené ciele. Samozrejme poďakovanie patrí aj mechanikom, rodine a vlastne všetkým, kto nám akokoľvek pomáha,“ opísal pretekársky víkend Miro Pospíchal.

Pri pohľade do tabuľky priebežného hodnotenia seriálu FIA Zone Central European patrí Miroslavovi Pospíchalovi prvé miesto s devätnásť bodovým náskokom. Napriek faktu, že prázdninové a dovolenkové obdobie vrcholí, Miro Pospíchal na dovolenku pomýšľať veľmi nemôže, keďže už o dva týždne bude bojovať o ďalšie body na podujatí v Rakúskom Nordringu.

Miro Majláth

 


TÍM SNOV PEUGEOTU NAĎALEJ DRŽÍ VEDÚCE POZÍCIE

Po odjazdení troch dní Silk Way Rally sú jazdci Peugeotu stále na prvom, druhom a treťom mieste v celkovom poradí, ba dokonca ešte zväčšili svoj náskok pred ďalšími súpermi.

Sébastien Loeb/Daniel Elena v úplne novom Peugeote DKR Maxi vyhrali náročnú dnešnú etapu a vrátili sa opäť do celkového vedenia, zatiaľ čo Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret sú druhí.

silk2

Posádku Cyril Despres/David Castera postihli ťažkosti, ale udržali si celkové tretie miesto.

Jazdné podmienky:

Typ terénu: rozsiahle trate, tráva
Najvyššia rýchlosť: 200 km/h
Najvyššia teplota: 23 °C
Najnižšia teplota: 18 °C

Správa z pretekov

Tretia etapa Silk Way Rally poskytla veľmi odlišné podmienky oproti predchádzajúcim dvom kratším etapám: rozsiahle štrkové trate a nízka tráva spolu so suchým počasím kontrastovali s predošlými záplavami. Etapa bola tiež omnoho dlhšia: 329 km znamenalo vytrvalostnú skúšku psychickej a fyzickej odolnosti, ktorá trvala viac ako 3 h 10 min – teda dvakrát dlhšie ako včera – a jazdilo sa počas nej veľmi vysokou rýchlosťou – až 200 km/h.

Dnešná scenéria sa síce líšila, ale celkové výsledky sú rovnaké: tri Peugeoty na prvých troch miestach, a to napriek problémom vlaňajšieho víťaza Silk Way Rally Cyrila Despresa. Sébastien Loeb sa usilovne snažil už od štartu a rýchlo si vybudoval náskok oproti svojmu tímovému kolegovi Stéphanovi Peterhanselovi. Výsledkom je rozdiel 4 min. 34 s medzi týmito dvomi jazdcami v etape a náskok 3 min. 15 s v celkovej klasifikácii. Ďalší súťažiaci sú teraz takmer 40 min. za „Tímom snov“ značky Peugeot.

Len niekoľko kilometrov pred polovicou etapy sa Cyril Despres dopustil menšej navigačnej chyby a uviazol vo výmole. Tým sa zdržal 12 minút. V dôsledku toho dnes Peugeot neobsadil prvé tri miesta, ale Cyril si udržal tretie miesto v celkovom poradí s uspokojivým náskokom 21 minút.

Ohlasy

Sébastien Loeb, jazdec Team Peugeot Total

Víťaz 3. etapy Silk Way Rally/celkovo 1.

„Povedal by som, že to bol náročný deň, ale dopadol pre nás dobre. Vychádzali sme tretí, Cyrila sme dohnali zhruba po 50 kilometroch a Stéphana asi po 125 km, takže odvtedy sme šli na prvom mieste. Daniel odviedol skutočne dobrú prácu, pretože navigácia skutočne nebola jednoduchá. Nedopustil sa žiadnych väčších chýb. Okrem toho sme dnes nemali žiadne veľké problémy a Peugeot DKR Maxi bol rovnako perfektný. Je to skutočný zážitok z maratónskej súťaže.“

Stéphane PETERHANSEL, jazdec Team Peugeot

2.v 3. etape Silk Way Rally/celkovo 2.

„Nie je také časté, že si pri Silk Way Rally prejdete takúto etapu ešte pred opustením Ruska, s týmto typom etapy sa pri rely zvyčajne stretnete neskôr. Dnes sa všetko darilo. Etapa sa mi veľmi páčila, ale navigácia bola skutočne zložitá; najmä keď idete ako prví a trávou vedie mnoho štrkových ciest. Potom je ťažké rozhodnúť, ktorý smer je ten správny. Bola to celkom určite dosiaľ najzložitejšia etapa v súťaži, a tak sme šťastní, že sme ju odjazdili. A je tiež nádherné počasie, teda veľký rozdiel oproti tomu, čo bolo predtým!“

Cyril DESPRES, jazdec Team Peugeot Total

4. v 3. etape Silk Way Rally/celkovo 3.

„Nebol to pre nás dobrý deň, ale mohlo to dopadnúť oveľa horšie. Zišli sme z trate, potom sme uviazli v dosť hlbokom výmole a nakoniec sme stratili mnoho času. Som sklamaný, ale to nie je koniec sveta. Ešte stále máme pred sebou dlhú cestu a veľa príležitostí uspieť.“

Zajtrajšia 4. etapa

Zajtra sa koná etapa z Kostanaja do Astany v Kazachstane v dĺžke 908,8 km, v ktorej bude rýchlostná skúška merať 373,22 km. Súťažiaci budú musieť prejsť po trochu rýchlej trati s hlinitým povrchom, a potom pôjdu pozdĺž veľkej rieky. Cestný úsek v dĺžke 342 km ich dovedie do hlavného mesta Kazachstanu Astany.

Viete, že...?

V Astane sa koná tohtoročná Medzinárodná výstava energie budúcnosti, kde je značka Peugeot zastúpená spolu s partnerskou spoločnosťou Total Quartz.

Viac na https://expo2017astana.com/fr/


TÍM PEUGEOT TOTAL ZVÍŤAZIL NA SILK WAY RALLY

Cyril Despres/David Castera premenili dva štarty na dve víťazstvá. Ako víťazi Silk Way Rally 2016 triumfujú aj tento rok potom, čo viedli po celý druhý týždeň súťaže. Ich Peugeot DKR č. 100 nakoniec zvíťazil s náskokom jednej hodiny piatich minút po celkovo najazdených 9 599 kilometroch, z ktorých 4 094 km boli merané úseky.

Peugeot vyšiel zo Silk Way Rally 2017 neporazený! Peugeot bol vo vedení po každom z 13 dní Silk Way Rally zásluhou posádok Sébastien Loeb/Daniel Elena, Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret a Cyril Despres/David Castera. Celkovo „Tím snov“ Peugeotu vyhral desať etáp, v siedmich sa umiestnil na prvej a druhej priečke a dvakrát obsadil všetky stupne víťazov.

Tím Peugeot Total zvíťazil na Silk Way Rally

Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret nakoniec dorazili na piatom mieste a vyhrali päť etáp. Ich šance na víťazstvo ukončilo prevrátenie v štvrtej etape,, keď stratili mnoho času nutnou opravou vozidla počas etapy.

Zatiaľ čo tri posádky sprevádzali pri Silk Way Rally rôzne osudy, ich súťažné vozidlá Peugeot preukázali svoju rýchlosť a spoľahlivosť. Predstavením Peugeotu DKR Maxi pri prvej súťažnej jazde na Silk Way Rally inžinieri Peugeotu Sport získali potrebné potvrdenie toho, že sa im tvrdá práca vyplatila. Technický vývoj sa uberá správnym smerom, prispieva k väčšej celkovej výkonnosti a jazdcom poskytuje väčšiu dôveru.

Peugeot DKR po predošlom úspechu v Južnej Amerike potvrdzuje v Číne svoju výkonnosť

Peugeot opäť triumfoval v Silk Way Rally, ktorej trasa po obdobie dvoch týždňov viedla z Ruska do Číny. Vlani túto súťaž rovnako vyhral vďaka Cyrilovi Despresovi. Francúzska značka vychádzala z Moskvy s tromi vozidlami: s jedným Peugeotom DKR Maxi, ktorý viedol Loeb, a s dvomi terajšími vozidlami Peugeot DKR, ktoré sa tiež umiestnili na stupňoch víťazov v januári na Rallye Dakar.

Maximálna výkonnosť pre Peugeot DKR Maxi pri jeho prvom súťažnom nasadení

Peugeot DKR Maxiširší rozchod, ktorý je na každej strane o 10 cm širší, a tiež ďalšie technické zdokonalenia, ktoré sa počas Silk Way Rally testovali na použitie na Rallye Dakar na budúci rok. Sébastien Loeb v súťaži viedol impozantným tempom po celý prvý týždeň a vyhral celkovo štyri etapy. V čase, keď mal viac ako hodinový náskok, Loeb deň po oddychovom dni v Urumqi havaroval, keď šiel mimo hlavnej trate, aby sa vyhol kamenistému korytu rieky. Jeho vozidlo nabehlo do odvodňovacieho kanála, veľmi sa poškodilo, a hoci by napokon bolo možné DKR Maxi opraviť, Loeb mal vymknutý prst a nemohol pokračovať. Aj napriek tejto smole francúzska dvojica získala viac skúseností a znalostí, ako zvládnuť vytrvalostné súťaže.

Despres potom, čo po druhý raz za sebou zvíťazil, dostal prezývku „Mr. Silk Way Rally“

Despres po Loebovej nehode prevzal vedenie, pretože od štartu do cieľa šiel bezchybne. Mal len dva problémy, keď v prvý týždeň uviazol vo výmole a keď sa usadil na vrchole duny tri dni pred koncom. Išlo však len o menšie ťažkosti, ktoré mu nezabránili udržať si dominantné postavenie a potvrdiť svoje druhé víťazstvo v kategórii automobilov po jeho vynikajúcej kariére na motocykli.

Stéphane Peterhansel: Zlatý anjel strážny

Peterhansel, víťaz tohtoročnej Rallye Dakar (a najúspešnejší jazdec v histórii Dakaru), o svoje šance na víťazstvo na Silk Way Rally prišiel v prvý týždeň, keď po nehode stratil dve hodiny. Napriek tomu sa zo dna celkovej klasifikácie neúnavne prebojúval späť do pätice najlepších a dosiahol pritom viac najrýchlejších etapových časov na Silk Way Rally než ktorýkoľvek iný jazdec. Okrem toho Peterhansel v záverečných etapách plnil zásadnú rolu Despresova „anjela strážneho“ a pomáhal svojmu kolegovi udržať vedenie tým, že mu bol počas akcie nablízku pre prípad akýchkoľvek problémov. To sa ukázalo ako neoceniteľná služba, pretože Despres mohol jazdiť bezpečne s vedomím, že mu jeho tímový kolega pomôže. Taký je tímový duch Tímu Peugeot Total!

Ako bude Tím Peugeot Total pokračovať

Silk Way Rally bola nevyhnutnou súčasťou prípravy Tímu Peugeot Total na Rallye Dakar, pretože tím testoval mnoho technických a logistických riešení, ktoré sa o šesť mesiacov použijú na najslávnejšej vytrvalostnej súťaži.

 


Rally Mexiko

Kris Meeke a Paul Nagle udržali vedenie - prvé víťazstvo pre C3 WRC

Kris Meeke a Paul Nagle potvrdili vynikajúcu formu a udržali si pevné nervy až do cieľa posledného dňa Rally Mexiko. Aj napriek opusteniu trate niekoľko zákrut pred koncom záverečnej Power Stage sa posádka Citroën Total Abu Dhabi WRT dočkala premiérového víťazstva v rely pre C3 WRC!

  • Záverečný deň Rally Mexiko zahŕňal len dve rýchlostné skúšky: La Calera (32,96 km) a Derramadero Power Stage (21,94 km).
  • Len čo posádky v nedeľu opustili servisný park, spustil sa drobný dážď. Posádky Citroën Total Abu Dhabi WRT museli riešiť správnu voľbu pneumatík. Kris Meeke vychádzal so štyrmi mäkkými a dvomi tvrdými pneumatikami Michelin LTX Force, zatiaľ čo Stéphane Lefebvre volil štart so šiestimi mäkkými pneumatikami.
  • Hneď na predposlednej rýchlostnej skúške zaznamenal Kris Meeke už piaty vyhraný test za celý víkend. Posilnil tak svoje vedenie pred Sébastienom Ogierom o ďalších 6,3 sekundy, Stéphane Lefebvre dosiahol excelentný tretí najlepší čas.
  • Potom sa už nervózne zraky upierali na záverečnú Power Stage, ktorú televízia vysielala naživo. Ani v samotnom finále súťaže však o drámy nebola núdza. S cieľovou métou na dohľad bol severiírsky pilot s Citroënom C3 WRC príliš široký v dlhej pravotočivej zákrute. Jeho auto prešlo živým plotom okolo trate až do sektoru parkoviska pre divákov.
  • Kris si udržal nervy na uzde, obišiel zaparkované autá a vrátil sa späť na trať v priebehu niekoľkých sekúnd. Prešiel potom cieľovou páskou a mohol si tak zaistiť víťazstvo s náskokom 13,8 sekundy.
  • Po jazde pripomínajúcej tobogan v záverečnej skúške prišli emotívne scény radosti a osláv celého tímu, Krisa a Paula vítali v servisnom parku v Leóne ako šampiónov.
  • Kris Meeke a Paul Nagle dosiahli svoje štvrté víťazstvo na súťaži WRC po Argentíne 2015 a po Portugalsku a Finsku minulý rok. Pre Citroën to značí 97. víťazstvo na majstrovstvách sveta.

Čo ešte povedali:

Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu: „Čo sa prihodilo na Power Stage, je neuveriteľné, nikdy predtým som nič také nevidel. Bolo mnoho nejasností o tom, čo sa vlastne stalo, palubná kamera ukazovala niečo iné ako sledovací systém. Keď potom auto prešlo cieľovou čiarou, boli sme absolútne nadšení a všetko napätie z drámy bolo preč. Prvé víťazstvo na šotoline ukazuje, že C3 WRC stojí na pevných základech a že Citroën Racing Team odviedol skvelú prácu počas celého vývoja auta. teraz už budeme môcť pracovať trochu uvoľnenejšie a smerovať k ďalšiemu zlepšeniu.“

Mexiko

Kris Meeke: „Myslím, že ten príbeh som už rozprával vari stokrát. Hnevám sa sám na seba, akú chybu som urobil. Auto bolo príliš široké po značnej kompresii a mali sme ešte veľké šťastie. Rýchlo som sa chcel vrátiť na trať, lebo som vedel, že by som mohol vyhrať. A čo je hlavné, ukázali sme, aký potenciál má Citroën C3 WRC, tým, že sme vyhrali prvú rely. Som hrdý a nadšený celým tímom, tento výsledok patrí jemu.“

Stéphane Lefebvre: „Z tohto víkendu sme si odniesli veľa. Dnes sme skončili na pätnástom mieste, čo znamená, že sme schopní držať sa najlepších a že môžeme rovnocenne bojovať v týchto podmienkach. Skvelá práca Krisa a Paula a celého tímu, toto víťazstvo je pre Citroën Racing významným okamihom.“

Ako dni plynuli

Streda – shakedown

Rally Mexiko sa začala už v stredu za dažďa shakedownom. Stéphane Lefebvre a Kris Meeke na Citroëne C3 WRC nasadili rýchlosť, akou vyrazili vo štvrtok vecer v Mexico City na námestí Zócalo do ostrého programu. ´Trať Llano Grande dlhá 5,31 km bola o čosi užšia ako väčšina rýchlostných skúšok počas rely. Kris Meeke tiež vďaka tomu, že stavil na mäkkú zmes pneumatík Michelin LTX Force, dosiahol najlepší čas pri štvrtom prejazde. Zapísal si tak tretí čas dňa 3:48,0.

„Bolo ťažké nájsť istotu na takej kľukatej trati. Aj napriek dažďu sme zapracovali na zlepšovaní nastavenia vozidla,“ uviedol Kris Meeke.

Stéphane Lefebvre sa objavil v servisnej zóne po dvoch kolách, aby po prestavení C3 WRC pokračoval v ďalších dvoch kolách. Svojím najlepším časom 3:50,06 sa zaradil na 9. miesto.

„Mal som dobrý pocit zo štvrtého kola, trochu ma však sklamal čas. Ak sa budú podmienky meniť ako pri shakedowne, ťažko odhadnúť, či je zlepšenie dielom výkonu motora, pilota alebo úrovne priľnavosti na trati,“ hodnotil Lefebvre.

Štvrtok – začiatok v lietadle

Vo štvrtok mala Rally Mexiko na programe otváracie dve rýchlostné skúšky v Mexico City. Kris Meeke a Stéphane Lefebvre vyrážali z ikonického námestia Zocalo ako druhý a dvanásty. Nebýva zvykom, aby sa rely začínala v lietadle. Posádky však vstúpili do dňa na letisku v Leóne zavčas rána. Po jedenapolhodinovom lete pristáli v Mexico City. V priebehu dňa na nich čakalo ešte množstvo reklamných aktivít. Na večer však už piloti zastali pred superšpeciálkou dlhou 1,57 km. Na trať už vyrážali za búrky. Po prejazdoch niekoľkých vozidiel sa trať vysušila.

Kris Meeke zaznamenal pri prvom kole druhý najrýchlejší čas. Za menej priaznivých podmienok s návratom dažďa sa stéphane Lefebvre umiestnil na 12. pozícii. V druhom kole mal Kris horšie podmienky ako súperi a tak dosiahol siedmy čas. Stéphane stratil 10 sekúnd na vlásenke, ktorú prepálil. V priebežnom poradí bol Kris Meeke druhý so stratou 1,6 sekundy na lídra, Stéphane Lefebvre figuroval na 12. pozícii so stratou 19,4 s.

Piatok – šotolinové povzbudenie pre Citroën

Po krátkej návšteve 24-miliónového veľkomesta sa posádky vrátili do Leónu.

Druhý deň programu bol oklieštený o polovicu skúšok. Deň zakončili priebežným vedením Kris Meeke a Paul Nagle. Druhý Citroën C3 WRC Stéphane Lefebvrea a Gabina Moreaua figuroval na 6. mieste.

Yves Matton, šéf Citroën Racing Teamu: „Povzbudzujúci začiatok na šotoline pre Citroën C3 WRC. Kvôli dĺžke, páľave a vonkajšej teplote bola legendárna El Chocolate náročnou skúškou. Sme radi, že sme dosiahli najrýchlejší čas so spoľahlivým a rýchlym autom, ktoré sa dobre pilotuje.“

Kris Meeke: „Všetko šlo tak, ako malo. Mali sme vyčistenú trať, z čoho sme vyťažili maximum. Nešiel som naplno, lebo celkové víťazstvo nie je mojím cieľom na víkend. Urobil som menšiu chybu na RZ5, mrzí ma to, stálo nás to 9 sekúnd.“

Stéphane Lefebvre: „Pri mojom prvom štarte tu na WRC ma tím požiadal, aby som sa zameral na učenie sa na rýchlostných skúšach a aby som tomu prispôsobil rýchlosť. Správne sme zvolili pneumatiky a mohli sme sa sústrediť na svoju prácu.“

Sobota – Lefebvre chybuje, Meeke vedie

Tretí deň súťaže zvýšili Kris Meeke a Paul Nagle svoje vedenie v celkovej klasifikácii rely. Pred záverenou dvojicou rýchlostných skúšok mali náskok 30,9 sekundy. Tretia etapa štartovala trojicou rýchlostných skúšok – Media Luna, Lajas de Oro a El Brinco. Na súboj s dažďom zvolil Citroën Total Abu Dhabi WRT šest mäkkých zmesí pneumatík Michelin LTX Force. Kris Meeke dosiahol najrýchlejší čas na všetkých troch skúškach a severoírsky pilot tak viedol pred Ogierom o 23,5 sekundy. Stéphane Lefebvre a Gabin Moreau boli po nádejnom vstupe do súťaže nútení zastaviť na RZ 10. Menšia jazdecká chyba na klzkej trati poslala C3 WRC mimo vozovky na svah. Znamenalo to nedokončenie etapy, ale možnosť vďaka pravidlu Rally2 vrátiť sa do súťaže na posledný deň programu.

Pri druhých prejazdoch sa Kris a Paul ukázali ako nedostihnuteľní. Išli na kombinácii tvrdých a mäkkých pneumatík a na Lajas de Oro 2 zaznamenali štvrté víťazstvo víkendu. Oproti najbližšiemu súperovi si nadbehli 18,2 sekundy, takže si udržali celkový náskok 39,5 sekundy. Program dňa zakončili dve kolá superšpeciálky na autodróme v Leóne. Kris šetril pneumatiky, pretože pichol jednu zadnú, ale stratil len 3,5 sekundy. Po servise sa šla ďalšia superšpeciálka v susedstve. Kris Meeke si po nej udržal náskok 30,9 sekundy.

Mexiko

Yves Matton: „Bol to pozitívny deň, keď Kris udržal vedenie. Mal by si prísť po víťazstvo a vydržať s rýchlosťou až do cieľa. Až do karambolu Stéphana šlo všetko hladko a on sa dostal mimo trate len o niekoľko stôp. Sme spokojní so spoľahlivosťou a s výkonovou úrovňou Citroënu C3 WRC.“

Kris Meeke: „Po solídnom vstupe ráno sme už popoludní vedeli, do čoho ideme, a mohli sme zvoliť tvrdšie pneumatiky oproti našim súperom. Musel som sa prilepiť... A zafungovalo to. Sme v pohodlnom vedení, ale potrebujeme ho držať posledný deň. Som spokojný, že som mohol potvrdiť potenciál C3 WRC. Vidno, že sme na aute odviedli dobrú prácu. Som pyšný na to, že som bol rýchlejší než Sébastien Ogier, navyše za normálnych súťažných podmienok.“

Stéphane Lefebvre: „Tri kilometre pred koncom RZ 10 som sa zadkom auta dostal mimo v dlhej ľavotočivej zákrute. Auto skĺzlo mimo trate zo svahu dolu. Nedalo sa vrátiť sa späť na trať, nebolo tam ani dosť divákov, aby nám pomohli. Bolo to pre nás veľmi kruté, keď vidíte, koľko fanúšikom je tu pozdĺž tratí. Až dovtedy šlo všetko veľmi hladko. V aute som sa cítil dobre, ale za tú malú chybu sme zaplatili dosť. Som rád, že som sa mohol v posledný deň vrátiť do súťaže.“

Konečné poradie

  1. Meeke/Nagle (Citroën C3 WRC) 3:22:04.6
  2. Ogier/Ingrassia (Ford Fiesta RS WRC) +13.8
  3. Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 WRC) +59.7
  4. Tanak/Jarveoja (Ford Fiesta RS WRC) +2:18.3
  5. Paddon/Kennard (Hyundai i20 WRC) +3:32.9
  6. Latvala/Anttila (Toyota Yaris WRC) +4:40.3
  7. Hänninen/Lindstrom (Toyota Yaris WRC) +5:06.2
  8. Sordo/Marti (Hyundai i20 WRC) +5:22.7
  9. Lefebvre/Moreau (Citroën C3 WRC) +51:35.9

Majstrovstvá sveta pilotov

  1. Sébastien Ogier – 66
  2. Jari-Matti Latvala – 58
  3. Ott Tanak – 48
  4. Dani Sordo – 30
  5. Thierry Neuville – 28
  6. KRIS MEEKE – 27
  7. CRAIG BREEN – 20
  8. Elfyn Evans – 20
  9. Hayden Paddon – 17
  10. STEPHANE LEFEBVRE – 10
  11. Juho Hanninen – 9
  12. Andreas Mikkelsen – 6
  13. Jan Kopecky – 4
  14. Pontus Tidemand – 3
  15. Bryan Bouffier – 1
  16. Teemu Suninen – 1

Majstrovstvá sveta – Pohár konštruktérov

  1. M-Sport WRT – 103
  2. Toyota Gazoo Racing WRT – 67
  3. Hyundai Motorsport – 65
  4. Citroën Total Abu Dhabi WRT – 55

 



Vozidlá PEUGEOT 3008DKR si v Dakare 2017 pripísali historické trojnásobné víťazstvo

Úplne nové vozidlá PEUGEOT 3008DKR s posádkami Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena a Despres/Castera po 9000 km dlhej jazde cez Paraguaj, Bolíviu a Argentínu zakončili Rallye Dakar 2017 v cieli v argentínskom Buenos Aires obsadením kompletných stupňov víťazov. Dnešný historický medzník s trojnásobným víťazstvom znamená šieste celkové prvenstvo v tejto slávnej terénnej súťaži, ktoré je v ideálnej zhode s uvádzaním nového SUV Peugeot 3008 na trhy po celom svete.

 

ČERVENÁ, BIELA A MODRÁ

Dak-12_1

Tridsať rokov od svojho prvého víťazstva v Rallye Dakar v roku 1987 Peugeot v tohtoročnom ročníku v Južnej Amerike opäť demonštroval svoje odborné znalosti obsadením prvých troch miest. Najúspešnejšia posádka v histórii tohto podniku Peterhansel/Cottret mohla s hrdosťou vysoko zamávať francúzskou trikolórou, keď svoj PEUGEOT 3008DKR previedla tohtoročnou náročnou trasou, zahŕňajúcou jazdu vo vysokých nadmorských výškach, zložitú navigáciu a strašné počasie. Tohtoročná súťaž bola veľmi vyrovnaná, plná dramatických udalostí s mnohými zmenami na vedúcej pozícii a s mimoriadne malými rozstupmi v poradí od začiatku až do konca.

STÉPHANE „MONSIEUR DAKAR“ PETERHANSEL S NOVÝM REKORDOM

Hovorí sa, že číslo 13 je nešťastné, ale Stéphane Peterhansel to tak určite nevníma, pretože prekonal svoj vlastný rekord a pripísal si v Rallye Dakar celkovo 13. víťazstvo (šesť na dvoch a sedem na štyroch kolesách). Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret predviedli takmer perfektnú jazdu a pripísali si siedmy spoločný úspech. Jean-Paul Cottret vytvoril nový rekord aj medzi spolujazdcami.

Dak-12_5

RÝCHLE SA UČIACI ŠAMPIÓNI

Pri svojom ešte len druhom štarte na Rallye Dakar predviedla dvojica Sébastien Loeb/Daniel Elena pôsobivé zlepšenie. Okrem toho, že sa počas 14 dní ukázala ako najrýchlejšia posádka, dokázala tiež zladiť kontrolu svojho tempa s vynikajúcimi navigačnými schopnosťami. Šance na víťazstvo však stratili v priebehu 4. dňa, keď ich problémy s motorom stáli 25 minút, čo sa kruto prejavilo v konečnom účtovaní. Francúzsko-monacká dvojica druhý rok po sebe súťaž dokončila, posunula sa na celkovo druhé miesto a dosiahla najväčší počet najrýchlejších časov v etapách (päť z 10).

PRVÉ DAKARSKÉ STUPNE VÍŤAZOV NA ŠTYROCH KOLESÁCH

Po siedmom mieste celkovo v roku 2016 sa Cyril Despres a David Castera pripojili k oslavám na stupňoch víťazov Rallye Dakar po prvý raz na štyroch kolesách, keď dosiahli päť víťazstiev (Despres), resp. tretie miesto (Castera) s motocyklami. Posádka vozidla PEUGEOT 3008DKR č. 307 tiež zaznamenala svoj prvý najrýchlejší čas v automobilovej kategórii a dokonca sa objavila na najvyššej priečke provizórneho rebríčka večer po 4. dni, po jednej z najviac selektívnych etáp. Naznačili tým, že od tejto francúzskej dvojice toho môžeme očakávať ešte oveľa viac.

NEŠŤASTNÉ RÝCHLE VYRADENIE

Potom, čo opätovne podali dôkaz o svojej rýchlosti, Sainz/Cruz smerovali k celkovému vedeniu v súťaži, keď boli nešťastne vyradení. Poškodenie vozidla č. 304, spôsobené sériou prevrátení v 4. etape, sa ukázalo príliš závažné na to, aby ho mechanici mohli odstrániť v povolenom čase, a španielska posádka bola nútená odovzdať svoj jazdný výkaz v bivaku v Tupize.

DÔSTOJNÝ NÁSTUPCA

PEUGEOT 3008DKR úspešne prevzal štafetový kolík od víťazného vozidla z vlaňajška PEUGEOTU 2008DKR a okamžite sa osvedčil v najťažšej terénnej súťaži na svete. Proti súperom s pohonom všetkých kolies preukázalo toto vozidlo s poháňanými dvomi kolesami prednosti technického konceptu zvoleného Tímom Peugeot Total. Napriek nepriaznivým zmenám v technických predpisoch (menší priemer reštriktora v nasávaní vzduchu) priniesla práca za posledné mesiace na motore vozidla a na perovaní svoje ovocie. Súčasne prechod k tvaru karosérie odvodenému z SUV Peugeot 3008 umožnil použiť aerodynamické riešenie vhodné pre vysokú maximálnu rýchlosť.

ZÁPIS Z RÝDZEHO ZLATA

Dak-12_2

Tím Peugeot Total umiestnením na 1., 2. a 3. mieste v ročníku 2017 zaznamenal najnovší zápis v dlhom zozname úspechov značky v Rallye Dakar. Je to šieste celkové víťazstvo pre PEUGEOT a druhé obsadenie kompletných stupňov víťazov zo siedmich účastí.

Dak-12_6

Výsledky Peugeotu v Dakare

1987: 1. Vatanen/Giroux (205 T16 Grand Raid)
1988: 1. Kankkunen/Piironen (205 T16 Grand Raid)
1989: 1. a 2. Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid) a Ickx/Tarin (405 T16 Grand Raid)
1990: 1., 2. a 3. Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid) a Ambrosino/Baumgartner (205 T16 Grand Raid)
2016: 1. Peterhansel/Cottret (2008 DKR)
2017: 1., 2. a 3. Peterhansel/Cottret (3008DKR), Loeb/Elena (3008DKR) a Despres/Castera (3008DKR)

ŠTATISTIKY RALLYE DAKAR 2017

NAVŠTÍVENÉ KRAJINY: Paraguaj, Bolívia a Argentína
CELKOVÁ NAJAZDENÁ VZDIALENOSŤ: 8823 km (12 etáp) vrátane 4093 km rozdelených na 10 meraných úsekov
VÍŤAZSTVÁ V ETAPÁCH: 9 pre PEUGEOT 3008DKR z 10 absolvovaných. Loeb/Elena: 5 (etapy 2, 5, 8, 11 a 12), Peterhansel/Cottret: 3 (etapy 3, 7 a 11), Despres/Castera: 1 (etapa 4).
DVOJ- A TROJNÁSOBNÉ VÍŤAZSTVÁ V ETAPÁCH: šesťkrát 1. a 2. miesto (etapy 3, 7, 8, 10, 11 a 12) a trikrát 1., 2. a 3. miesto (etapy 3, 8 a 10).
VEDÚCI: Loeb/Elena (po etapách 2, 3 a 8), Despres/Castera (po 4. etape), Peterhansel/Cottret (po etapách 5, 7, 10, 11 a 12).
NAJVYŠŠIA RÝCHLOSŤ: 203 km/h (2. etapa)
NAJVYŠŠIA TEPLOTA: 45 °C (2. etapa)

Klasifikácia v 12. etape

  1. Sébastien LOEB (FR)/Daniel ELENA (MON), PEUGEOT 3008DKR, 28 min. 55 s
  2. Stéphane PETERHANSEL (FR)/J.-P. COTTRET (FR), PEUGEOT 3008DKR, +19 s
  3. Giniel DE VILLIERS (ZAF)/Dirk VON ZITZEWITZ (ZAF), Toyota Hilux, +30 s
  4. Cyril DESPRES (FR)/David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, +53 s
  5. Conrad RAUTENBACH (ZWE)/Robert HOWIE (ZWE), Toyota, + 1 min 00 s

Konečná celková klasifikácia Rallye Dakar 2017 po 12 etapách

  1. Stéphane PETERHANSEL (FR)/J.-P. COTTRET (FRA), PEUGEOT 3008DKR, 28 h 49 min. 30 s
  2. Séba3. Cyril DESPRES (FR)/David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, + 33 min. 28 sstien LOEB (FR)/Daniel ELENA (MON), PEUGEOT 3008DKR, + 5 min. 13 s
  3. Cyril DESPRES (FR)/David CASTERA (FR), PEUGEOT 3008DKR, + 33 min. 28 s
  4. Nani ROMA (SP)/Alex HARO BRAVO (SP), Toyota Hilux, +1 h 16 min. 43 s
  5. Giniel DE VILLIERS (ZAF)/Dirk VON ZITZEWITZ (ZAF), Toyota Hilux, +1 h 49 min. 48 s

Ohlasy

Bruno Famin

„Po takom výraznom víťazstve, aké sme dnes dosiahli, je zrejmé, že to pre nás bola jednoznačne pozitívna súťaž. Dokázali sme dostať na stupne víťazov tri vozidlá a to je úspech, na aký môžu byť všetci v PEUGEOTE a v divízii Peugeot Sport hrdí. Vozidlá 3008DKR Dakar vyhrali na prvý pokus, čo je v každom prípade dôvod na spokojnosť s prácou, ktorú všetci v tíme od mechanikov až po posádky odviedli. Pracujeme ako jednotka, v ktorej panuje tímový duch, a to nielen pri súťaži, ale tiež počas návrhu, prípravy a servisu vozidiel. Jazdci a spolujazdci nikdy neváhali pomôcť si navzájom, a to dokonca ešte vo väčšom rozsahu ako minulý rok. Každý sa tohtoročného Dakaru obával, čo bolo podľa môjho názoru oprávnené. Toto napätie viedlo členov tímu k oveľa tesnejšej spolupráci a výsledkom je fantastický celkový výsledok. Pokiaľ ide o samotné vozidlo, najväčším krokom vpred bola jeho spoľahlivosť. nemali sme žiadne mechanické ťažkosti s výnimkou malého problém, ktorý, ako sa zdá, pripravil Loeba s Elenom o víťazstvo. Všetko vynaložené úsilie pred súťažou sa vrátilo v podobe väčšej výkonnosti. Viem, že to mohlo viesť k dodatočnému napätiu, ale pre mňa bola myšlienka na určenie tímového poradia nemysliteľná. V dôsledku toho mohol každý vychutnať intenzitu zápolenia až do konca, a to vrátane posádok!“

Stéphane PETERHANSEL (PEUGEOT 3008DKR č. 300)

Celkovo: 1. / 12. etapa: 2.

„Je to veľkolepé víťazstvo pre PEUGEOT a bol som nadšený, že som mal také výnimočné vozidlo. Bol som tiež rád, že Bruno Famin nevyhlásil žiadne tímové poradie. Bol to otvorený súboj po celý čas až do konca. Čelili sme tvrdej konkurencii, a to nielen posádok vlastného tímu, ktorý mal v zostave troch ďalších schopných jazdcov, ale tiež iných tímov. Netrvalo však dlho, kým sa vynorilo počiatočné poradie a čoskoro zostali len štyria a neskôr dvaja jazdci usilujúci sa o víťazstvo.

Dak-12_4

Môj súboj so Sébastienom bol intenzívny a tiež celkom vyčerpávajúci. Súčasne sme si jazdu nesmierne užili. Nikdy to nebolo ľahké, pretože Sébastien je osvedčený šampión, je nesmierne rýchly a má množstvo skúseností s tým, ako si udržať čelnú pozíciu, takže pre nás to nebolo nikdy jednoznačné, ako by sa mohlo zdať z malého odstupu, ktorý nás delil v cieli.“

Sébastien LOEB (PEUGEOT 3008DKR č. 309)

Celkovo: 2./12. etapa: 1.

„Bola to pre nás výborná súťaž, a aj keď sme skončili druhí, od štartu až do cieľa sme sa zapájali do napínavého zápolenia o víťazstvo. Po malom probléme s motorom, ktorý sme mali na začiatku súťaže, sme naše úsilie nikdy nevzdali. Bolo to veľmi vzrušujúce, pretože po celý čas sme šli na maximálny výkon vrátane dvoch predposledných skúšok. Bola to úžasná súťaž. Škoda, že náš súboj sa skončil, keď som mal včera defekt. Celkovo sme si to skvele užili a obsadili sme druhé miesto v súťaži, ktorá sa ukázala ako veľmi zložitá. PEUGEOT prišiel na prvom, druhom a na treťom mieste, čo je mimoriadny tímový výsledok!“

Dak-12_3

Cyril DESPRES (PEUGEOT 3008DKR č. 307)

Celkovo: 3./ 12. etapa: 4.

„V nás prvé umiestnenie na stupňoch víťazov Dakaru na štyroch kolesách vyvoláva dojem, ako by sa začínala nová kapitola našej kariéry. Všetci ľudia v tíme po celý rok veľmi usilovne pracovali a ja som ma stupňoch víťazov pri mojej ešte len tretej účasti na Dakare v aute. Zásluhu na tom má aj skvelé vozidlo, ktoré som mal. Išlo vynikajúco a jazdcami, ktorí dorazili pred nami nebol nikto menší ako Stéphane Peterhansel a Sébastien Loeb, takže niet sa za čo hanbiť!

Ak by som sa chcel na stupňoch posunúť o jedno alebo dve miesta, potrebujem pracovať na tom, aby som bol ešte rýchlejší na všetkých typoch terénu. Spolu s Davidom sa chystáme vynaložiť maximálne úsilie, aby sme to dosiahli!“

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR č. 304)

Odstúpil po 4. etape

„PEUGEOTOM som nadšený a blahoželám Stéphanovi a Jeanovi-Paulovi dosiahnutiu ďalšieho víťazstva. Pokiaľ ide o osobnú rovinu, som, samozrejme, sklamaný, že som musel odstúpiť. Od štartu sme šli skvelým tempom a PEUGEOT 3008DKR v porovnaní s vlaňajším vozidlom urobil obrovský pokrok. Ľutujem, že som jeho potenciál nedokázal viac využiť.“

 


 

PEUGEOT 3008 DKR VO FARBÁCH PRE DAKAR 2017

Peugrot 3008 DKR

V septembri 2016 odhalil Peugeot novú zbraň, s ktorou sa pokúsi ubrániť svoj vlaňajší titul z Dakaru. Potom, čo ju štyri slávne posádky podrobili niekoľkým náročným testom, nastal čas obliecť ju do boja.

Všetky posádky sú už pripravené: zlatí z Dakaru – Stéphane PETERHANSEL/Jean-Paul COTTRET, ďalej víťazi vlaňajšej Silk Way Rally Cyril DESPRES/David CASTERA, Carlos SAINZ/Lucas CRUZ – druhí na Rally Maroko a nechýbajú ani Sébastien LOEB/Daniel ELENA.

Na oficiálnej tlačovej konferencii k Dakaru 2017, ktorá sa konala v stredu 23. novembra 2016 v Paríži a predstavila trasu Dakaru, sa objavil aj PEUGEOT 3008 DKR. Odhalil tu svoju novú podobu vo farbách partnerov: Total, Red Bull, Sparco et BFGoodrich.

 

?? ?? ??
 
 
 
 
X

Tieto stránky používajú súbory cookie.

Pokračovaním prezerania týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytnúť vám optimálnu službu a individualizovaný obsah.

Viac informácií.