Aktuality

DAKAR 2018 TRETIE VÍŤAZSTVO TÍMU PEUGEOT TOTAL PO SEBE

Po 8 793 kilometroch dún, horských priesmykov, kamenistých tratí a nebezpečenstva každého druhu na území Peru, Bolívie a Argentíny získala posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz pre PEUGEOT 3008DKR Maxi na 40. Rallye Dakar veľkolepé víťazstvo. Tento tretí po sebe nasledujúci triumf Tímu PEUGEOT Total na najnáročnejšej súťaži na svete odráža obchodný úspech vozidla PEUGEOT 3008 SUV, ktoré bolo zvolené za „Auto roku 2017“.

Aktuality - Dakar 2018 - 23-01-2018

Výkon a spoľahlivosť

Trasa 40. ročníka Dakaru sa ukázala mimoriadne náročná z mechanickej stránky. V priebehu tejto náročnej skúšky vytrvalosti na takmer 9 000 kilometroch PEUGEOT 3008DKR Maxi nielenže vyhral sedem z trinástich etáp, ale rovnako preukázal pozoruhodnú spoľahlivosť. Jedinými problémami, ktoré vozidlo postihli, boli menšie ťažkosti s radením, lenže dôvodom na odstúpenie vozidla PEUGEOT 3008 DKR Maxi č. 306 neboli technické problémy. Nové pneumatiky BF Goodrich sa ukázali mimoriadne odolné v náročnom juhoamerickom teréne, zatiaľ čo mazivá TOTAL zaistili optimálnu výkonnosť motora, nehľadiac na nadmorskú výšku a na extrémne podmienky.

Odveta „El matadora“

Carlos Sainz a Lucas Cruz nemali na minulých troch Dakaroch šťastie, ale vrátili sa späť s maximálnym elánom. Dvojica Španielov od samého štartu súťaže podávala majstrovské výkony a za volantom PEUGEOTU 3008DKR Maxi č. 303 predviedla tak výkonnosť, ako konzistentnosť. Vyhrala merané úseky č. 6 a 7 , aby po maratónskej etape prevzala vedenie, o ktoré už neprišla. Víťazi Dakaru 2010 znovu vystúpili na vrchol stupňov víťazov, keď do Córdoby dorazili s náskokom 43 min 40 s pred svojimi súpermi. Toto víťazstvo podčiarkuje ich nesmierny vklad do projektu divízie Peugeot Sport zameraného na vytrvalostnú rallye, do ktorého vložili všetky svoje znalosti a talent pri nastavení vozidiel DKR.

„Mr. Dakar“ v ťažkostiach

Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret, ktorí Rallye Dakar pre PEUGEOT vyhrali v rokoch 2016 a 2017, zažili súťaž plnú akcií spolu s dvomi nešťastnými zádrhmi. Na 7. Meranom úseku musela posádka vozidla č. 300 prudko uhnúť, aby zabránila zrážke so štvorkolkou, ktorá zastala uprostred cesty. Následkom toho sa ľavé zadné zavesenie na vozidle Peugeot 3008DKR Maxi poškodilo o skrytý

kameň. Potom majstri Dakaru na začiatku 13. etapy narazili do stromu, o ktorý si poškodili posilňovač riadenia. V oboch prípadoch im tímoví kolegovia Cyril Despres/David Castera pomohli vozidlo opraviť, aby mohli pokračovať. Tieto nešťastné udalosti znamenali, že prišli najprv o prvé a následne o druhé miesto v celkovom poradí. Dorazili však na štvrtom mieste a dokázali, že sú najrýchlejšou posádkou z celej zostavy Tímu PEUGEOT Total, keď dosiahli tri etapové víťazstvá.

Despres/Castera, rýchlo a zodpovedne

Prvou posádkou Tímu PEUGEOT Total, ktorá vyhrala etapu na Dakare 2018, boli Cyril Despres a David Castera, ktorí sa na konci 2. etapy ujali vedenia a dokazovali, že urobili ďalší krok vpred zo stránky výkonnosti. Žiaľ, ambície dvoch bývalých motocyklistov zastavil kameň vyčnievajúci na ceste na 180. km na 4. meranom úseku. Kameň zničil pravé zadné zavesenie vozidla, čo túto dvojicu zastavilo v rozlete. Pomocou servisného kamióna Tímu PEUGEOT Total sa vrátili na trať súťaže, takže posádka vozidla PEUGEOT 3008DKR Maxi so štartovným číslom 308 mohla pokračovať, ale s veľkou stratou. Od toho okamihu predvádzali úžasného tímového ducha, keď sa venovali pomoci svojim tímovým kolegom, pričom dosiahli niekoľko pôsobivých časov v etapách, keď sa na to naskytla príležitosť (napríklad na 8. a 11. meranom úseku). V dôsledku svojej penalizácie vo výške 29 hodín boli Cyril Despres a David Castera klasifikovaní s veľkou stratou na pozíciu, ktorá nezodpovedá ich skutočnej výkonnosti.

Loeb zastavený na svojej ceste

Po dosiahnutí druhého miesta na vlaňajšom Dakare, so stratou len 5 minút za víťazmi, nastúpili Sébastien Loeb/Daniel Elena zapojili do tohtoročného ročníka s jasným cieľom vyhrať. Mali skvelý vstup do súťaže napriek tomu, že itinerár prejazdu cez Peru sa skladal hlavne z dún a z jazdy mimo vozovky, čo nebolo ich silnou stránkou. Potom v pôsobivom štýle vyhrali 4. meraný úsek v rámci jednej z najťažších etáp moderného Dakaru v Južnej Amerike. Žiaľ, kým pokračovali na druhom mieste v celkovej klasifikácii, boli nútení na 5. meranom úseku medzi San Juanom de Marcona a Arequipou v Peru odstúpiť. Ich PEUGEOT 3008DKR Maxi spadol do mäkkej a piesčitej diery, keď sa vyhýbali inému konkurentovi, ktorý tam uviazol. Pri dopade utrpel Daniel Elen zlomeninu kostrče, čo mu znemožnilo pokračovať.

Najnovšia kapitola v kronike úspechov

Tohtoročné víťazstvo Tímu PEUGEOT Total zavŕšilo už aj tak pôsobivý zoznam úspechov značky PEUGEOT na Dakare, pretože ide o siedme víťazstvo z ôsmich štartov! Tu je stručná pripomienka všetkého, čo PEUGEOT na Dakare dosiahol:

  • 1987: Víťazstvo pre posádku Vatanen/Giroux (205 T16 Grand Raid)
  • 1988: Víťazstvo pre posádku Kankkunen/Piironen (205 T16 Grand Raid)
  • 1989: Prvé a druhé miesto pre posádky Vatanen/Berglund a Ickx/Tarin (obe 405 T16 Grand Raid)
  • 1990: Prvé, druhé a tretie miesto pre posádky Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid) a Ambrosino/Baumgartner (205 T16 Grand Raid)
  • 2016: Víťazstvo pre posádku Peterhansel/Cottret (2008DKR)
  • 2017: Prvé, druhé a tretie miesto pre posádky Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena and Despres/Castera (všichni 3008DKR)
  • 2018: Víťazstvo pre posádku Sainz/Cruz (3008DKR Maxi).

KĽÚČOVÉ DÁTA PRE DAKAR 2018

Navštívené krajiny: Peru, Bolívie a Argentína

Absolvovaná vzdialenosť: 8793 km, z toho bolo 4 047 km meraných úsekov rozdelených na 14 častí a 13 etáp.

Etapové víťazstvá: 7 pre PEUGEOT 3008DKR Maxi z celkovo 13 odjazdených.

  • 3 pre posádku Peterhansel/Cottret (SS5, SS8 a SS10)
  • 2 pre posádku Sainz/Cruz (SS6 a SS7)
  • 1 pre posádku Despres/Castera (SS2)
  • 1 pre posádku Loeb/Elena (SS4)

Umiestnenie na prvých dvoch a na prvých troch priečkach: 4x 1. a 2. miesto (SS2, SS4, SS6 a SS8) vrátane dvoch umiestnení na 1. - 2. - 3. mieste (SS2 a SS4)

Vedenie na súťaži:

Despres/Castera (SS2), Peterhansel/Cottret (SS3 až SS6) a Sainz/Cruz (SS7 až SS14).

  • Najvyššia rýchlosť: 195,9 km/h (Despres/Castera SS3)
  • Najvyššia priemerná rýchlosť: 108 km/h (Sainz/Cruz SS6)
  • Najvyššia teplota okolia: 35 °C (SS13)
  • Najnižšia teplota okolia: 6 °C (SS6)
  • Najvyššia nadmorská výška: 4 786 m n. m. (SS8, Uyuni-Tupiza)

NOVÝ SMER K ELEKTRIFIKÁCII

Toto víťazstvo dosiahol PEUGEOT pri svojej poslednej účasti na Dakare. PEUGEOT Sport sa teraz sústredí na majstrovstvá sveta FIA v rallycrosse WorldRX (FIA World Rallycross Championship). Jeho sezóna odštartuje 14. – 15. apríla v Barcelone so Sébastienom Loebom za volantom jedného z vozidiel PEUGEOT 208 WRX. Súbežne sa bude PEUGEOT Sport pripravovať aj na nadchádzajúci elektrický šampionát v rallycrosse, ktorý sa začne od roku 2020. Do toho vstúpi s nástupcom terajšieho vozidla PEUGEOT 208, ktorý bude mať plne elektricky poháňanú verziu.

PROVIZÓRNA CELKOVÁ KLASIFIKÁCIA PO 14. ETAPE

1. Carlos Sainz (ESP)/Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 49 h 16 min 18 s
2. Nasser Al Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 43 min 40 s
3. Giniel de Villiers (ZAF)/Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1 h 16 min 4 1s
4. Stéphane Peterhansel (FRA)/J.-P. Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1 h 25 min 29 s
5. Jakub Przygonski (POL)/Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2 h 45 min 24 s
6. Khalid Al Qassimi (ARE)/Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, + 4 h 20 min 58 s
7. Martin Prokop (CZE)/Jan Tománek (CZE), Ford 4WD, + 7 h 20 min 49 s
8. Peter Van Merksteijn (NED)/Maciej Marton (POL), Toyota 4WD, +7 h 41 min 28 s
9. Sebastian Halpern (ARG)/Edu Palenta (ARG), Toyota 4WD, +9 h 08 min 10 s
10. Lucio Alvarez (ARG)/Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +9 h 18 min 46 s
31. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 45 h 19 min 10 s

 
 
 
 
X

Tieto stránky používajú súbory cookie.

Pokračovaním prezerania týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytnúť vám optimálnu službu a individualizovaný obsah.

Viac informácií.