PEUGEOT 3008 DKR

NOVÝ PEUGEOT 3008 DKR JE PRIPRAVENÝ POKORIŤ DAKAR 2017

Povzbudený úspechmi vozidla PEUGEOT 2008 DKR v zime na Dakare a v lete v Silk Way Rally sa tento rok tím Peugeot Total a Red Bull chystá presadiť sa s novým PEUGEOT 3008 DKR. Ide o úplne nového nástupcu slávneho pretekárskeho stroja, s ktorým Stéphane Peterhansel oslávil svoje 12. víťazstvo v rallye Dakar a Cyril Despres si v júli prišiel po svoje prvé víťazstvo na Silk Way Rally na štyroch kolesách.

PEUGEOT 3008 DKR Technická výzva a dizajnérov sen

Od triumfálneho zakončenia Dakaru má tím Peugeot Sport  za sebou osem mesiacov intenzívnej práce, počas ktorých  v spolupráci s Design centrom Peugeot vytvoril úplne nové výkonné pretekárske vozidlo odvodené od práve uvádzaného sériového SUV Peugeot 3008. Pretekársky špeciál PEUGEOT 3008 DKR bude verejnosti predstavený v rámci tohtoročného parížskeho autosalónu.  

Rovnako ako jeho úspešný predchodca aj nový PEUGEOT 3008 DKR zostáva verný pohonu predných kolies. Ostatne prvé víťazstvo vozidla na pohon dvoch kolies na Dakare po 15 rokoch dokázalo, že vozidlá nepotrebujú nevyhnutne pohon všetkých kolies, aby prekonali tú najnáročnejšiu trať na svete.

PEUGEOT 3008 DKR

Bruno Famin, riaditeľ Peugeot Sport a manažér tímu Peugeot Total, dodáva: „Pri novom vozidle 3008 DKR sme sa pokúsili zlepšiť všetko, čo nám dosiaľ spôsobovalo starosti, a ďalej sme zlepšovali potenciál nášho konceptu. A v rámci pravidiel pretekov prichádzajú tiež nové obmedzenia, s ktorými sa musíme vyrovnať.“

Sébastien Criquet je dizajnér exteriéru sériového vozidla 3008 a pretekárskeho vozidla Peugeot 3008 DKR. Rozmery a technické vlastnosti pretekárskeho vozidla diktujú platné predpisy, ale rad unikátnych štýlových prvkov úplne jasne odhaľuje pôvodný zdroj inšpirácie. 

„Keď sme vyvíjali nové sériové SUV Peugeot 3008, snili sme o tom, že budeme pokračovať a vytvoríme jeho extrémnejšiu verziu,“ hovorí Sébastien Criquet a dodáva: „Vtedy sme boli nadšení, že môžeme vymyslieť „no limit“ interpretáciu SUV 3008, niečo veľmi živelné.”

PEUGEOT 3008 DKR

Nový PEUGEOT 3008 DKR zlepšuje svojho slávneho predchodcu v štyroch hlavných oblastiach:

Spoľahlivosť. Už predošlé vozidlo dokázalo, že je dostatočne odolné, aby v najťažších terénnych pretekoch na svete obstálo na výbornú a zvíťazil (v deviatich z celkových trinástich skúšok), na každom súťažných stroji však je z pohľadu spoľahlivosti vždy priestor na zlepšenie. Inžinieri Peugeot Sport prešli každý aspekt vozidla do najmenších detailov s cieľom ďalšieho vyladenia celku. Zamerali sa jednak na mechanickú pevnosť, ale tiež na zložité elektronické procesy, akými je riadenie motora.
Dakar, to sú najťažšie preteky na svete, 10 000 kilometrov pri vysokých rýchlostiach a vo vysokých  nadmorských výškach z neho robia nekonečný test spoľahlivosti každého stroja a každej jednotlivej súčiastky.

Ovládateľnosť. Od roku 2015 až do súčasnosti bol v tejto oblasti vykonaný rad opatrení. Veľká pozornosť bola venovaná najmä motoru 3.0 V6-Twin-turbodiesel; na ďalší ročník Dakaru bolo potrebné prispôsobiť ho novým predpisom FIA, ktoré pre dieselové motory s pohonom jedinej nápravy nariaďujú zmenšiť obmedzovač množstva nasatého vzduchu z 39 na 38 mm, čo má za následok stratu vo výkone približne o 20 koní. Inžinieri sa snažili čo možno najlepšie kompenzovať tento hendikep, ale najmä zlepšiť používanie motora v nízkych otáčkach, aby bol lepšie ovládateľný a potenciálne dokonca rýchlejší. 

Odpruženie. Na Dakare ide o jeden z kľúčových prvkov úspechu. Určuje, ako rýchlo sa auto môže pohybovať v ťažkom a neustále sa meniacom teréne, ktorý je charakteristickým znakom pre Dakar - od slanísk cez piesočné duny až po štrkové cesty. Už pri vozidle 2008 DKR bolo odpruženie pre vodiča jedným z najpôsobivejších aspektov, pri novom 3008 DKR dochádza k ďalšiemu vyladeniu geometrie a klapiek. 15-dňové preteky Silk Way Rally boli testovacou záťažovou skúškou v podmienkach, ktoré sú príležitosťou overiť všetky nové zdokonalenie priamo v teréne.  

Klimatizácia. Je to výbava, ktorú dnes v cestných vozidlách všetci považujeme za samozrejmosť. Klimatizácia predstavená v Ázii tento rok v lete na DKR PEUGEOT 2008 je pri poslednom modeli z dielne Peugeot Sport ešte účinnejšia. Vplyv klimatizácie na výkon posádky, ktorá denne trávi až 12 hodín v kabíne, kde môže teplota presiahnuť aj 60 stupňov Celzia, nemožno podceňovať. Hoci vodiči majú, samozrejme, vynikajúcu fyzickú kondíciu, klimatizácia by im mohla pomôcť k ešte lepším výkonom a umožniť im vyťažiť z vozidla maximum.

PEUGEOT 3008 DKR

Tím Peugeot Total je pripravený čeliť novým výzvam 

Peugeot Sport sa bude teraz usilovať o šieste víťazstvo v Dakaru v jeho slávnej športovej histórii. Tohtoročným triumfom nadviazal na štyri víťazstvá na africkom Dakare v rokoch 1987 a 1990. Tím PEUGEOT má medzi sebou celkovo 18 víťazov Dakaru  a najmodernejšie technológie v podobe nového vozidla PEUGEOT 3008 DKR, ani tak však splnenie tohto cieľa vzhľadom na novú trasu tohtoročného ročníka, ktorá vedie cez Argentínu, Bolíviu a Paraguaj, a na silnú konkurenciu vôbec nebude jednoduché.  

Pred tímom Peugeot Total stojí rovnako ako v roku 2015 veľká generálka na Rallye Maroko (3. – 7. októbra), kde nový Peugeot 3008 DKR v pretekárskych podmienkach vyskúša posádka Carlos Sainz/Lucas Cruz. Sprevádzať ich budú aj Cyril Despres/David Castera s vozidlom Peugeot 2008 DKR.

Spojenie silných značiek Peugeot, Red Bull, Total, Sparco, BF Goodrich a najúspešnejší vodiči Dakaru na svete - Stéphane Peterhansel, Carlos Sainz, Sébastien Loeb a Cyril Despres  - sú pripravení. Pozrite si prvé videá s novým vozidlom v akcii! Už čoskoro…

?? ?? ??
 
 
 
 
X

Tieto stránky používajú súbory cookie.

Pokračovaním prezerania týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytnúť vám optimálnu službu a individualizovaný obsah.

Viac informácií.