PEUGEOT 3008 DKR JE PRIPRAVENÝ ZAÚTOČIŤ!

PEUGEOT 3008 DKR JE PRIPRAVENÝ ZAÚTOČIŤ!

Nedávno uvedený PEUGEOT 3008 DKR, s ktorým bude francúzsky tím vo farbách partnerov Total, Red Bull, BFGoodrich a Sparco obhajovať svoje víťazstvo na Dakare v roku 2016, je pripravený na svoju prvú skúšku ohňom: na Rallye Maroko. Za sa volant posadia Carlos Sainz a Lucas CRUZ, zástupcovia „Dream Team‟ PEUGEOT, ktorý tvorí 18 víťazov Dakar Rallye. Táto africká rallye je už tradične považovaná za zahrievaciu skúšku pred samotným Dakarom, vstupný warm-up sa koná v nedeľu 2. októbra.

Rallye Maroko je pre PEUGEOT poslednou fázou testovacieho programu nového pretekárskeho vozidla, ktoré v porovnaní s jeho predchodcom a víťazom minulého ročníka Rallye Dakar a Rally  Silk Way ťaží z radu koncepčných zlepšení.

Do projektu vývoja pretekárskeho špeciálu 3008 DKR sa všetci štyria vodiči PEUGEOT zapojili veľmi aktívne. V rámci dvoch testovacích fáz vývojových program do dnešného dňa zaznamenal 5 000 skúšobných kilometrov. Tieto skúšobné seansy umožnili vodičom v drsných a náročných podmienkach – pri vysokých teplotách a v marockých piesočných dunách – doladiť  technické riešenia a optimalizovať osobné nastavenia individuálne pre každého vodiča.  

Koniec testovania, ideme naostro…

Erfoud, Maroko a Španielsko si PEUGEOT v posledných rokoch vybral za svoje skúšobné základne. Nájdeme tu zo všetkého trochu a podmienky sú podobné tým, s akými sa tím o tri mesiace stretne na Dakare. V testoch, ktoré preverili prácu inžinierov značky PEUGEOT, obstáli obe vozidlá PEUGEOT 3008 DKR na výbornú, ale nič nemôže napodobniť ten pravý pretekársky kotol...  Generálka na Rallye Maroko bude záverečnou bodkou!

V rámci testovania sa PEUGEOT u 3008 DKR zameriaval najmä na zlepšenie aerodynamiky – vozidlo má tento rok iný tvar –, odpruženie, ktoré je pre rýchlu jazdu v neustále sa meniacom teréne kľúčovým prvkom, a na zlepšenie krútiaceho momentu motora, čo vodiči ocenia najmä pri manévrovaní v piesočných dunách.

A ďalším nemenej dôležitým faktorom, ktorý má v extrémnych teplotných podmienkach vplyv na výkonnosť posádok z „Dream Teamu“, je účinnosť klimatizácie. 

„Zlepšili sme v PEUGEOTE 3008 DKR rad prvkov, napríklad odpruženie a prevádzkové charakteristiky motora: všetky tieto veci dovedna robia rozdiel,‟ vysvetlil Carlos Sainz (so spolujazdcom Lucasom CRUZOM). „Nie je to pre nás taká veľká zmena, ako keď sme mali vlani úplne nové vozidlo. V Španielsku a v Maroku sme absolvovali niekoľko testovacích jázd a teraz nás čaká rallye v Maroku, takže máme za sebou veľmi dobrú prípravu, aby sme Dakar zvládli s čo najlepším výsledkom. Náš program je od tohto okamihu až do konca roka veľmi nabitý. Maroko je pre nás veľmi dôležitými pretekmi, kde si môžeme overiť, že naše vozidlo je pred Dakarom v tej najlepšej kondícii.‟

Testoval a schválil: Dream Team

Cyril Despres – na tohtoročnom ročníku rallye Maroko pilot vozidla PEUGEOT 2008 DKR – získal na Dakare už 5 víťazstiev v kategórii motocyklov a po dvoch automobilových účastiach na Dakare vybojoval v lete so spolujazdcom Davidom CASTEROM víťazstvo na Silk Way Rally z Moskvy do Pekingu: vyčerpávajúcom a extrémne náročnom podniku, ktorý je dokonca dlhší ako legendárny Dakar.

„Nechcem prezradiť všetky tajomstvá nášho nového vozidla, ale počnúc okamihom, keď sme v januári dokončili Dakar, sme na ňom v zákulisí urobili veľa práce,‟ povedal Cyril Despres. „Cítim veľké zlepšenie stability a odpruženia, a vo veľkej miere sme sa tiež zamerali na spoľahlivosť.

Dakar je jednými z najťažších pretekov na svete, takže potrebujete auto, ktoré jednoducho vydrží. To isté platí pre vodičov, takže teraz sa veľmi sústredím na fyzickú prípravu. A v tejto chvíli sa skutočne teším do Maroka: je to skvelá rallye a už sa nemôžem dočkať, až vyrazíme!‟

Stéphane Peterhansel – najúspešnejší jazdec v histórii Dakaru – sa spolu so svojím spolujazdcom Jeanom Paulom COTRETOM tiež stal neodmysliteľnou súčasťou celej prípravy vozidla. „Tohtoročné 12. víťazstvo na Dakare vo farbách tímu PEUGEOT ma skutočne potešilo a mám v tom jasno, chcem sa znovu pokúsiť o víťazné vavríny. Napriek tomu, najsilnejšia konkurencia opäť možno prichádza z vlastných radov! Som rád, že testovací program ide tak ďaleko, a budeme, samozrejme, s obrovským záujmom sledovať, ako si budú v Maroku počínať Carlos a Cyril.‟

Jednou z najväčších hviezd tohtoročného Dakaru bol deväťnásobný svetový šampión v rallye Sebastien LOEB (so spolujazdcom Danielom ELENOM), ktorý získal viacero víťazstiev než ktokoľvek iný a viedol na pretekoch v priebehu prvého týždňa. Do svojho tohtoročného programu rallycross so značkou PEUGEOT začlenil Loeb aj skúšobné testovanie nového vozidla a jeho bohaté skúsenosti z rôznych disciplín boli pri vývoji tohto najnovšieho modelu veľmi cennou devízou.

Loeb k tomu dodáva: „Samozrejme, o Cross Country aj o Dakare sa mám ešte veľa čo učiť, veď tento rok bol mojím prvým pokusom. Vlani som však už absolvoval rad testov v Maroku, rovnako ako súťaž v rallye, takže začínam mať cit pre tento druh terénu. Myslím, že práve na piesočných dunách sa môžem ešte veľmi zlepšiť, takže som sa zvlášť zameral na túto oblasť.‟

Rallye Maroko - podrobnosti o trase

Rallye Maroko sa skladá z piatich etáp s celkovou dĺžkou vyše 1 885 kilometrov. Administratívne a technické kontroly budú prebiehať 1. októbra v Agadire. Sedemkilometrový warm-up v nedeľu 2. októbra v samotnom Agadire určí štartovné poradie pre prvú etapu.

1. etapa – 3. októbra: 240 km pozdĺž pobrežia,

2. etapa – 4. októbra: 554 km dlhý maratón z pobrežia do piesočných dún,

3. etapa – 5. októbra: 390 km „orientálnej trasy“,

4. etapa – 6. októbra: s názvom „Erfoud Loop“ s dĺžkou 376 kilometrov,

5. etapa – 7. októbra: posledných 275 km „ERG Chebbi Final“.

 

?? ?? ??
 
 
 
 
X

Tieto stránky používajú súbory cookie.

Pokračovaním prezerania týchto stránok súhlasíte s používaním súborov cookies, ktoré nám umožňujú poskytnúť vám optimálnu službu a individualizovaný obsah.

Viac informácií.